Безалкохолните напитки - виновни за артериална хипертония и диабет

артериална хипертония, диабет и захарни напиткиВъзможно ли е човек да намали кръвното си налягане, само като ограничи консумацията на безалкохолни напитки през деня? Да, възможно е, или поне така твърдят учени от Центъра за Наука и Здраве на Ню Орлиънс, САЩ. Според тях изключването на една подсладена напитка от вашето дневно меню може значително да подобри регулацията на кръвното налягане.

Хората обожават да пият безалкохолни напитки, а последните проучвания показват, че консумацията им оказва сериозно влияние върху здравословното състояние на човек.

Мета-анализ на 88 проучвания заключи, че съществува пряка връзка между приема на безалкохолни напитки и затлъстяването, понижената консумация на калций и други есенциални нутриенти и увеличен риск от възникване на неблагоприятни здравословни състояния, сред които е диабетът.

Според проучване, публикувано през февруари 2010 г., хората консумиращи две или повече безалкохолни напитки на седмица страдат от почти два пъти по-висок риск за развитие на рак на панкреаса в сравнение с хора, които не употребяват такива напитки.

Засягащо всеки трети възрастен човек, високото кръвно налягане се нарежда сред най-значимите здравословни проблеми в нашето съвремие. То е основен рисков фактор за инсулт, бъбречна недостатъчно, сърдечносъдови заболявания и изобщо за намаляване на продължителността на човешкия живот.

Ограничаването на консумацията на безалкохолни напитки е свързана с много здравословни ползи, сред които е и понижение на кръвното налягане, показват последните проучвания. Все още не е открита причината за това, но дотогава се препоръчва намаление на техния прием.

[ Нагоре ]

  Ключови думи:
Екипът на ЗдравБъди.com Ви благодари, че пишете на кирилица във Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни думи, лични нападки или рекламно съдържание, той може да бъде изтрит.

Добавете коментар

Защитен код
Обнови

Реклама

Следете ни

Реклама