Здравни новини и събития
Преработеното червено месо - свързано с тип 2 диабет
Приемът на преработено червено месо е свързан с повишен риск от развитие на диабет тип 2, сочат резултатите на обновен мета-анализ на 3 големи кохорти от 3 проучвания.
Мета-анализът включвал 37 083 мъже от Health Pro...ощеМомчетата, които мастурбират, правят по-често безопасен секс
Мастурбацията може да се окаже с важна роля в сексуалното израстване на младежите. Проучване сочи, че 68% от момчетата, които са мастурбирали през предходната година, докладват употребата на презерватив по време на после...ощеВсички нарушения на храненето могат да бъдат смъртоносни (вкл. анорексия)
Пациентите с нарушение на храненето от всякакъв тип имат значително повишен риск от смърт, като анорексия нервоза е най-смъртоносна - с най-висока смъртност и честота на самоубийства.
В нов мета-анализ била установена с...ощеВръзка между контактната алергия и раковите заболявания?
Контактните алергии предпазват от някои видове рак, докладват датчани. В проведено от тях проучване те установили обратна връзка между този тип алергии и немеланомния кожен рак и рак на гърдата. Била установена и тенденц...ощеСеверните народи имат по-големи очи и мозък
Северните народи имат по-големи мозъци и очи, докладват учени. Причината - по-големият размер на тези органи им помага да се справят с дългите и тъмни зими.
Изследователи от Оксфордския университет анализирали размера н...ощеПациентите с по-лоши резултати при по-опитните лекари?
Проучване, което противоречи на здравия разум, сочи, че по-болните пациенти имат по-лоши резултати под грижата на по-опитни и възрастни лекари спрямо по-младите такива.
Според проучването, публикувано в American Journ...ощеКърменето понижава риска от астма в детството
Кърменето е свързано с понижен риск от астма в ранното детство, сочат резултатите на проспективно кохортно проучване, публикувано в онлайн изданието на European Respiratory Journal.
То включвало 5368 деца, участващи ...ощеВисоките жени имат повишен риск от рак
Високите жени имат повишен риск от развитие на различни видове рак спрямо по-ниските, сочи епидемиологично проучване, публикувано в Lancet Oncology. Авторите установили, че всеки 10 по-висок ръст са свързани с 16% повише...ощеТежкият ГЕРБ е свързан с намален риск от рак на хранопровода
Рискът от рак на хранопровода е значително по-висок при медикаментозно лекуваните пациенти с леки или липсващи симптоми на гастроезофагеална рефлуксна болест (ГЕРБ) спрямо тези с тежки симптоми, сочи проучване, публикува...ощеДецата са в по-голяма безопасност, ако кара бабата или дядото
При участите на дете в автомобилен инцидент, вероятността за травми е по-малка, ако зад волана е дядото или бабата, отколкото ако кара майката или бащата, докладват американци.
Тяхното проучване е публикувано в Pediatri...ощеПасивното тютюнопушене причинява глухота при младежите
Пасивното или вторичното тютюнопушене може да доведе до повишение на риска от сензориневрална загуба на слуха (СЗС) при младежи, което означава, че при тази популация трябва да се внедрят мерки за скрининг чрез периодичн...ощеОще статии...
- Свързват компонент на тефлона с повишен риск от артрит
- Ядки вместо въглехидрати при диабет
- Отношението натрий/калий е важно за здравето
- Флавоноид в ягодите ограничава усложненията на диабета
- Захарните напитки повишават сърдечносъдовия риск
- Тютюнопушенето повишава смъртността от рак на простатата
- Алкохолните запои могат да увредят младия мозък
- Злоупотребата с алкохол покачва риска от пневмония
- Диетичните напитки индуцират затлъстяване при възрастните
- Кокаинът подмолно уврежда сърдечния мускул
Реклама




