Здравни новини и събития
Ракът на дебелото черво може да бъде предотвратен чрез спорт и контрол на телесната маса
Около 20% от случаите на рак на дебелото черво в европейските държави биха могли да бъдат предотвратени чрез редовни физически упражнения и контрол на телесната маса, докладват лекари в European Journal of Cancer.
В ста...ощеКраткото и интензивно спортуване бори стреса
Кратките серии интензивно физическо натоварване могат да спомогнат да се справим с разрушителните ефекти на стреса върху клетъчното стареене, сочи проучване.
Лекари от University of California установили, че кратките, н...ощеДефицит на калий е често срещан проблем
Холандски лекари предупреждават, че по-голямата част от световното население консумира твърде малко калий. Покачването на калиевия прием до препоръчителните 4.7 г/ден би намалило систоличното кръвно налягане със средн...ощеХомосексуалните мъже имат 40 пъти по-висок риск от полово предаваните HIV и сифилис
Приблизително 7% от американските мъже признават, че са правили секс с мъж, сочи анализ на Американския център за контрол и превенция на заболяванията (CDC).Откритието позволява да се сметнат честотата на HIV и сифили...ощеБисфенол А - токсичен и често срещан в зъбните пломби
Ако наскоро имате поставена пломба, то съвсем вероятно вече дъвчете токсичния бисфенол А (BPA), разпространена съставка на пластмасата, която може да има негативен ефект върху здравето.
Въпреки че данните са все още оск...още"Не чакай...!" - кампания срещу проблемите на простатата
“Не чакай…!” е кампания за повишаване на вниманието към проблемите на простатата при възрастните мъже.
На 10.09.2010, по инициативата на Urology.bg и с подкрепата на Българската Асоциация по Урология, Нефрология и Т...ощеШоколад срещу високия холестерол
Консумацията на шоколад може да понижи холестероловите нива при някои хора, сочи мета-анализ. Според анализа, полза от шоколада имат само лицата с рискови фактори за сърдечносъдови заболявания и то при прием на малки кол...ощеНестероидните противовъзпалителни средства (НСПВС) повишават риска от инсулт у здрави хора
Краткосрочната употреба на нестероидни противовъзпалителни средства (НСПВС) е свързана с повишен риск от инсулт, сочат резултатите на датско популационно проучване, включващо само здрави индивиди.
Проучването включвало ...ощеНиско-въглехидратната диета, базирана на животински храни, е свързана с повишена смъртност
Базираната на животински продукти ниско-въглехидратна диета е свързана с повишена смъртност, а тази, съдържаща в себе си повече растителни продукти - с по-нисък риск от смърт, сочат резултатите на анализ на две проу...ощеКетогенната диета и диетата на Аткинс са ефективни при епилепсия с абсанси
Две нисковъглехидратни-високомазнинни диети - класическата кетогенна и модифицирана версия на диетата на Аткинс са ефективни при трудно поддаваща се на лечение абсансна епилепсия, докладват лекари от Johns Hopkins Childr...ощеДефицитът на витамин D - свързан с рак и автоимунни заболявания
Нови биологични доказателства сочат, че витамин D може би предпазва от някои автоимунни заболявания и определени видове рак. Според генетичен анализ витаминът взаимодейства с гени, специфични за колоректалния карцином, м...ощеОще статии...
- Кафявият ориз е предпочитан пред белия поради занижен риск от диабет тип 2
- Сокът от червена боровинка се спрява успешно с уринарните инфекции
- Пиенето на вода преди хранене спомага за отслабване
- Захарните напитки могат да отключат метаболитен синдром и диабет
- Дори и малките количества тютюнев дим увеличават риска от белодробен рак
- Липсата на физическа активност, пушенето и наднорменото тегло са основните виновници за главоболие при тийнейджърите
- Злоупотребата с алкохол е честа причина за смърт при хора с хипертония
- Медният песар - успешен метод на спешна контрацепция
- Хора с предсърдно мъждене и затлъстяване имат по-добра прогноза
- Пубертетът настъпва все по-рано при момичетата
Реклама




