Здравни новини и събития
Проучване хвърля светлина върху рисковите фактори за диабет
Добре известно е, че затлъстяването и системната злоупотреба с алкохол увеличават риска от развитие на диабет. Ново проучване в областта обаче заключи, че шансът човек да се разболее от диабет може да се намали драстично...ощеПовече боб, по-малко ориз
Бобът и оризът са доста разпространени гарнитури към ястията. Проучване от Коста Рика сочи, че замяната на порцията ориз с боб е свързана с 35% понижен риск от развитие на на метаболитен синдром.
Оризът много лесно се п...ощеДопълнителни копия на гени правят хората много слаби
Много слабите лица често имат допълнителни копия на някои гени, докладват учени. Това е първата открита генетична причина, обясняваща защо някои хора са кльощави.
В проучване, публикувано в Nature, изследователи от Брит...ощеПристрастяването е заболяване на мозъка
За пръв път Американското Дружество по Наркомании излиза със становището, че пристрастяването не е проста злоупотреба с вещества, а хронично мозъчно заболяване.
В своята дълбока всъщност наркоманията не е само социален,...ощеВалерианът помага при проблеми със съня по време на менопаузата
Популярната билка срещу безсъние може да помогне и на жените в менопаузна възраст с подобен проблем, сочи малко проучване.
Коренът от Валериана се използва от дълбока древност - още по времето на елините и Римската импе...ощеПо-добър начин за изчисляване на отслабването?
Повечето провеждали някога диета може би са чували правилото, че половин килограм мазнини са 3500 ккал и че консумацията на 500 ккал по-малко би довела до отслабване с 500 грама на седмица. Изследователи обясняват, че ...ощеШоколадът може и да не съсипе диетата: проучване
Ново проучване сочи, че е възможно да се отслабва и да се приема шоколад всеки ден. Жени със затлъстяване консумирали малко шоколад и други сладки изделия заедно със здравословен хранителен режим и изгубили около 5 кг ...ощеКучета надушват рака на белия дроб при хора
Германски изследователи докладват, че добре тренирани кучета са способни да надушат рака на белия дроб чрез издишания от пациента въздух.
Това откритие е изключително важно, тъй като в ранните си стадии ракът на белия д...ощеБогатият на калий хранителен режим понижава риска от инсулт
Лицата, които консумират големи количества богати на калий храни, имат понижен риск от инсулт, сочи анализ на 10 международни проучвания, включващ над 200 000 лица на средна и напреднала възраст.
Всяко 1000-мг покачване...ощеУмерената спортна активност от поне 15 минути подобрява преживяемостта
Минималното количество физическа активност, което намалява смъртността, е 15 минути на ден умерено натоварване, сочат резултатите на проспективно кохортно проучване, публикувано в The Lancet.
Физическото натоварване ...ощеЗатлъстяването удвоява риска от подагра
Затлъстяването е независим рисков фактор за подагра и свързано с по-ранна поява на заболяването, сочи проучване на лекари от университета Джон Хопкинс.
Авторите докладват, че при пациентите със затлъстяване подаграта...ощеОще статии...
- Преработеното червено месо - свързано с тип 2 диабет
- Момчетата, които мастурбират, правят по-често безопасен секс
- Всички нарушения на храненето могат да бъдат смъртоносни (вкл. анорексия)
- Връзка между контактната алергия и раковите заболявания?
- Северните народи имат по-големи очи и мозък
- Пациентите с по-лоши резултати при по-опитните лекари?
- Кърменето понижава риска от астма в детството
- Високите жени имат повишен риск от рак
- Тежкият ГЕРБ е свързан с намален риск от рак на хранопровода
- Децата са в по-голяма безопасност, ако кара бабата или дядото
Реклама




