Приемът на допълнително витамин D и калций няма ефект върху костите на мъжете

Приемът на екстра витамин D и калций не води до повишаване на костната плътност при по-възрастните мъже, докладват австралийски лекари. За сметка на това, с тази задача съвсем добре се справят редовните физически упражнения.

кости и мъжеВ проучването, публикувано в Clinical Endocrinology and Metabolism, д-р Daly и колеги от Университета Мелбърн рандомизирали мъже на 59-70-годишна възраст в следните групи:

  • упражнения
  • прием на мляко, обогатено с калций и витамин D
  • и двете
  • нито едно от двете

Костната плътност била измерена в началото и края на проучването, което имало продължителност над 18 месеца. Не била отчетена честотата на фрактури.

В края на проучването, занимаващите се с физически упражнения мъже имали по-голяма костна плътност спрямо приемащите 1000 mg калций и 800 IU витамин D на ден.

Добавянето на калций и витамин D към физическото натоварване не било свързано с допълнителни ползи. Това може би означава, че мъжете са имали достатъчен прием на витамин D и калций, за да могат да разчитат на физическото натоварване за укрепване на костната структура.

Препоръчителните дневни дози на витамин D са 600 IU при лица до 70-годишна възраст и 800 IU при по-възрастните. Необходимият прием на калций е 1000 mg при мъже на възраст 19-70 години и 1200 mg при мъже > 70 години.

Източник: Doctorbg.com

Екипът на ЗдравБъди.com Ви благодари, че пишете на кирилица във Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни думи, лични нападки или рекламно съдържание, той може да бъде изтрит.

Добавете коментар

Защитен код
Обнови

Реклама

Следете ни

Реклама