Рибеното масло не ускорява отслабването

рибено масло и отслабванеПриемът на рибено масло под формата на капсули не ускорява загубата на телесна маса при лица, които вече провеждат диета и редовни физически упражнения, докладват лекари в American Journal of Clinical Nutrition.

Екип от The Cooper Institute в Далас изследвал група пациенти с наднормено тегло и затлъстяване, записани в програма за отслабване, включваща физическо натоварване и диета. Лицата, приемащи омега-3 мастни киселини нямали по-изразена загуба на мастна тъкан спрямо третираните с плацебо капсули.

Омега-3 мастните киселини водят до загуба на тегло при животни, но проучванията сред хора имат противоречиви резултати.

Д-р ДеФина и колеги рандомизирали 128 лица със затлъстяване и наднормено тегло на капсули с рибено масло (3 грама омега-3 мастни киселини) или с плацебо съдържание всеки ден в продължение на 24 седмици. Участниците били инструктирани да провеждат до 150 мин/седмица аеробно натоварване и до 20-30 мин силови упражнения поне два пъти седмично.

В края на проучването средната загуба на телесна маса било 5.2 кг в омега-3 групата срещу 5.8 кг в плацебо групата. Пациентите и в двете групи постигнали загуба над 5% от телесната си маса. Нямало междугрупова разлика и стойностите на кръвното налягане и холестерола. Нивата на омега-3 мастни киселини в кръвта на лицата в активната група се повишили до стойности, за които се смята, че имат позитивен сърдечносъдов ефект.

Източник: Doctorbg.com

Коментари  
  •  
  •  
  • Отговори с цитат
  • Цитирай

#1Светлана»2011-01-11 11:06

Напротив, смея да твърдя, че рибеното масло ми помогна да отслабна с 4 килограма миналата пролет и възнамерявам и тази да го използвам :)
0+−

Светлана

Екипът на ЗдравБъди.com Ви благодари, че пишете на кирилица във Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни думи, лични нападки или рекламно съдържание, той може да бъде изтрит.

Добавете коментар

Защитен код
Обнови

Реклама

Следете ни

Реклама