И алкохолът покачва риска от рак на дебелото черво и ректума

Алкохол и рак на дебелото черво.Консумацията на алкохол покачва риска от колорекателн карцином, като рискът е пряко свързван с поетите количества, сочи мета-анализ, публикуван в септемврийския брой на Annals of Oncology.

Според лекари от Международната агенция за проучвания върху раковите заболявания в Лион (Франция), няколко проучвания сочат връзка между приема на алкохол и риска от колоректален рак.

Настоящият анализ включвал 27 кохортни и 34 случай-контрола проучвания, публикувани преди май 2010 г.

Умерената консумация на алкохол била свързана с 21% повишение на риска от колоректален карцином, високата (>4 питиета на ден) - с 52 % повишен риск. Този риск бил по-изразен при мъжете и азиатците. Последното най-вероятно се дължи на големия брой бавни метаболизатори на алкохол сред тази раса.

Най-общо анализът сочи 7% повишение на риска от колоректален рак за всеки 10 г алкохол на ден. Авторите дефинират 1 питие като еквивалента на 12 г етанол (етилов спирт).

Източник: Doctorbg.com

Екипът на ЗдравБъди.com Ви благодари, че пишете на кирилица във Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни думи, лични нападки или рекламно съдържание, той може да бъде изтрит.

Добавете коментар

Защитен код
Обнови

Реклама

Следете ни

Реклама