Храната в училище може би не е фактор за детското затлъстяване

Храна в училище.

В борбата с детското затлъстяване неотдавна бе привлечен нов съюзник – забраната в продажбата на нездравословни храни около училищата – или поне така си мислехме. Ново проучване твърди обаче, че тази стратегия може би е неефективна .

Изследователи от университета в Пенсилвания, САЩ, проследиха индексите на телесна маса на общо 19 450 ученика от пети до осми клас. По време на проучването 59% от петокласниците посещавали училище, където били продавани сладки, снаксове или подсладени със захар напитки, докато този процент при осмокласниците бил 86.

Провелият проучването екип съпоставил осреднените стойности на телесната маса на няколко групи деца:

  • Деца, които посещават училища, в района на които се продава джънк фууд (junk food)
  • Деца, които са се преместили от такова училище
  • Деца, които никога не са посещавали такова училище
  • Деца, които са се преместили да учат в такова училище

Без значение методът на оценка на резултатите, учените не успели да открият никаква връзка между затлъстяването и посещението на училища, където сладките и солените нездравословни закуски се продавали.

„Хранителните предпочитания се оформят рано в човешкия живот”, заключва Дженифър Хук – професор по социология и демография в Пенсилвания. Тя допълва, че проблемът с детското затлъстяване не бива да се отдава единствено на лошото хранене в училищата.

Проучването е публикувано в списанието Sociology of Education.

Коментари  
  •  
  •  
  • Отговори с цитат
  • Цитирай

#1Бекича»2012-01-24 22:17

А може би е??? Какво ще кажете проучването да е купено от Макдоналдс в някакво умряло списание...
0+−

Бекича

Екипът на ЗдравБъди.com Ви благодари, че пишете на кирилица във Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни думи, лични нападки или рекламно съдържание, той може да бъде изтрит.

Добавете коментар

Защитен код
Обнови

Реклама

Следете ни

Реклама